Honungsfingrar skrider över tangentbordet..

Med en urladdad ipod, en kropp utan energi och en tom vattenflaska sitter jag nu än en gång framför tangentbordet. Men någonting är annorlunda, någonting är inte som förr. Nu skriver jag inte bara för min egen skull, utan också för din - hur konstigt det än låter är det som att jag vet att du först läser, för att sedan fundera, för att därefter förkasta. Men det gör ingenting, det spelar ingen roll - jag skriver.

Dagen började vid 07:00 såsom många andra i dess slag; Jag gick upp, åt ett hembakat bröd som bakats av mig kvällen innan, duschade, slängde ett sista öga i spegeln för att sedan springa ut genom dörren - mot sherwoodskogen (eller tunnelbanan, beror på vilket humör man är)!

Men under dagens photo-shoot fick jag ett konstigt kli i fingrarna. Jag ville berätta. Berätta om mina tankar och funderingar, berätta om mitt jobb, berätta om mig, berätta om mitt liv.

Jag funderade kring min digitalkamera som låg där hemma och samlade damm, jag funderade kring mina tankar som dök upp för att sedan försvinna.. vilket waste. Det finns saker att skriva, men ingenting skrivs.. det finns saker att berätta, nu berättas det..

Bild tagen vid hemkomst, första och ända bilden..1

 

Dagen går mot ett slut väldigt lik dess början; hembakat bröd med honung, en kommande dusch, ett sista öga i spegeln.

Klockan närmar sig 23:45. Jobb imorgon - ska man sova? Nej, jag har smink som måste tvättas bort och nagellack som jag heller ej trivs med. Ska man kanske ha det på jobbet imorgon? Spelar ingen roll - det löser sig, jag skriver.


Afroninjan har skaffat en blogg - var är hans kaka?


1 Konstigt posig bild det där blev, skyller på någon form utav arbetsskada. Men som skrivet ovan så tas det en bild och hur den än blir får den laddas upp, det skär i ögat - men känns bra i själen

Kommentarer
Postat av: micklan

Gosh du är snygg

2009-09-14 @ 18:54:44
URL: http://exotiq.blogg.se/
Postat av: Baby Melody

Snygging! :)



Ha en trevlig helg!

<3

2009-09-18 @ 00:32:51
URL: http://babymelody.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0