Morgonstund har äppelskrutt i mun..

Nyvaken. Jag behöver skaffa mig större disciplin så att jag faktiskt kommer upp i tid på morgonen. Vaknade vid 05:45 men det är först nu som jag förmått att lämna den trygga plats där drömmar skapas.. det är först nu jag vågat bege mig ut på dagens äventyr. Trött är jag fortfarande, men vem är inte det..

Påslakanet till täcket ligger på golvet, det brukar förvisas dit efter ett par nätter


Att folk bloggar för att få så många läsare som möjligt är ingenting nytt, men det är ändå absurt att en del lägger ner timme efter timme på att skriva meningslösa kommentarer på andra bloggar - endast för att någon kanske ska råka läsa dem och därefter kanske klicka sig vidare mot "målet".

Som med så mycket annat här i livet är det ett fåtal som verkligen lyckas, som faktiskt kommer någonstans. Vi andra stannar kvar på marken som ett par ettriga myror, vaktar våra små äppelskrutt och låter ingen komma i närheten - om det inte är beundrare som kommer för att ösa komplimanger över oss, då är allting tillåtet.

Nyvaken, men även sådant dokumenteras!


Vad hände med det om att "skriva för skrivandets skull"; varför skriver folk mer för medmänniskornas belåtenhet än deras egen? Är jag självisk som skriver mestadels för att jag finner det avslappnande, för att det för mig är ett sätt att rensa huvudet på, för att det är ett sätt att koppla av.
Är jag elak som inte tvingar dig att läsa vad jag skriver, elak som inte sprider mina texter likt propaganda? Självisk som skriver för min egen skull, dum som inte nödvändigtvis vill att du ska komma och titta på mitt äppleskrutt - det får du göra om du vill, inget mig emot. Jag gillar mitt äppelskrutt..


Jag kanske använder mig utav fel sorts medium; borde jag köpa mig en rosa dagbok med hänglås på?

Kommentarer
Postat av: sandratasic

haha vad gullig bild ! :D

2009-09-17 @ 22:25:42
URL: http://sandratasic.blogg.se/
Postat av: Monkey

gillar ditt hår :) jättefint är det!

2009-09-18 @ 11:09:25
URL: http://www.monkeypig.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0